30 Ocak 2012 Pazartesi

Le Parfum de Therese by Frederic Malle





Notalar: Mandalina, kavun, karpuz, menekşe, erik, gül, vetiver, sedir, muskat (küçük hindistan cevizi) , yasemin

Le Parfum de Therese, şimdiye kadar denediğim en zarif çiçek kokusu desem çok mu abartmış olurum acaba.Gerçekten benim için müthiş bir deneyim.Kesinlikle modern, kesinlikle benzersiz bir klasik.Hatta bu parfüm için efsanevi bile diyorlar.Belkide bunun sebebi yaratılış amacı olsa gerek.Parfümün burnu master parfümör Edmond Roudnitska.Güzeller güzeli Diorissimo, Diorella, Rochas Femme gibi unutulmaz çiçek kokularının Sahibi.Bu sebeptendir ne zaman çiçek kokuları konusu açılsa aklıma gelen ilk isimlerden biri Edmond Roudnitska oluyor.Aslında piyasada diğer parfümörler kadar yüzlerce parfümüne rastlanmıyor ( kim bilir belki hala gün yüzüne çıkmamış gizli cevherleri vardı ) ama arkasında olduğu her parfüm zamansız. Hepsi birbirinden başarılı. Le Parfum de Therese'da bunlaradan biri. Hatta fikrimce en başarılısı. Çiçek parfümlerini sevmeyenler bile bu parfümü göğe çıkarıyor.Parfümün oluşturulma aşaması da yazılanlara göre Edmond Roudnitska bu parfümü 50 li yıllar da  biricik karısı için hazırlıyor.Daha sonra Frederic Malle bu parfümü koleksiyonuna koymak istiyor ve markanın raflarında yerini alıyor.

Le Parfum de Therese, çoğu çiçek parfümünün negatif özelliği olan çiçeksi yoğunluktan sıyrılmış mayhoş, hafif tatlı, meyveli bir çiçek kokusu.Her bir notası olması gerektiği kadar ve bu sebeple notalar birbirleri ile mükemmel bir uyum ile kaynaşmış.Açılışta ki kavun, karpuz, mandalina üçlüsü ve daha sonra devreye giren ve parfüme tatlımsı mayhoş bir hava veren erik notaları dışında diğer notalarını ayırt etmek o kadar zor ki...Deri notasını bile zar zor hissettim diyebilirim.

Oldum olası kavun, karpuz, çilek gibi meyve kokularından haz etmedim.Yaz için tercihim hep narenciye kokuları olmuştur.Ne zaman bir parfüm içeriğinde bu notaları görsem hep ön yargıyla yaklaştım ve uzak durdum.Taki bu parfüm ile karşılaşana kadar.Keşke üst notalar bitmese dedim ama üzülmedim.Etkisini kaybeden üst notalardan sonra daha güzel bir karşılama vardı benim için.Etkisi uzun süren bir iksir...


Şunu söylemem gerekirse denediğim hiçbir Frederic Malle parfümleri beni hayal kırıklığına uğratmadı.Başta garip bulsam dahi markayla ilgili deneyimim arttıkça daha da sever oldum parfümlerini.Bu yüzden her sevdiğim kokusunu almak istiyorum.Le Parfum de Therese' bunların arasında başı çekenlerden.Bu arada bu parfüm diğer çoğu Frederic Malle parfümleri gibi unisex olarak satılıyor haberinizi olsun :)

12 yorum:

  1. bir frederic malle bağımlısı olarak çok merak ettim. serideki tüm floraller çok başarılı bence. bunu da mutlaka denemek niyetindeyim.

    aC.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin.Benim amacım bütün seriyi denemek ve amacıma birkaç parfüm kaldı :)

      Sil
    2. Frederic Malle 22 Kasım 2013 Cuma saat 16:30 Beymen Zorlu Center da parfüm sevenlerle buluşuyor. Herkesi bekliyoruz.

      Sil
  2. şiir gibi bir parfüm. gökten bir melek düşmüş, insan olmuş, böyle kokuyormuş gibi. insanın çok didikleyesi, şu nota var, bu nota var diyesi gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frederic Malle 22 Kasım 2013 Cuma saat 16:30 Beymen Zorlu Center da parfüm sevenlerle buluşuyor. Herkesi bekliyoruz.

      Sil
  3. Merhaba; öncelikle yorumlarınız için teşekkür etmek isterim. Uzun zamandır yukarıda betimlediğiniz kadar özel bir parfüm arıyordum. Acaba Frederic Malle parfümlerini Türkiye'de nerede bulabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frederic Malle 22 Kasım 2013 Cuma saat 16:30 Beymen Zorlu Center da parfüm sevenlerle buluşuyor. Herkesi bekliyoruz.

      Sil
  4. süleyman bey,
    bu parfüm için güzel bir bakış açısı söylediklerinize aynen katılıyorum.

    Sevgili adsız,
    Öncelikle bende teşekkür ederim.Frederic Malle parfümlerini (aslında bütün niche markalarını) les senteurs'den getiriyorum.Bildiğiniz üzere artık yurtdışından alışveriş engellendi ve bende bütün online parfüm alışveriş sitelerine mail gönderdim.Sadece Les Senteurs'den olumlu bi mail galmişti.Alışveriş yapmadan önce sizde bir mail atın isterseniz..

    YanıtlaSil
  5. frederic malle par dries von noten nasıl kullanan var mı ?

    YanıtlaSil
  6. Maalesef koklama şansına erişemedim. Bildiğim kadar etrafımda kullanan da yok...

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar bu parfümü nasıl edinebiliriz? havale yapabilirim :)parfüm hastasıyım da

    YanıtlaSil
  8. Hakan bey bu parfümü ancak yurt dışından ala bilirsiniz yada yurt dışından biri sizin adınıza getirebilir. Frederic Malle'in Türkiye'de satışı yok ne yazık ki.

    YanıtlaSil